عیدالله الاکبر اشعار ویژه عید غدیر

ترتیل قرآن کریم 30 جزء

 

بخش های ویژه سایت مداحان قم
اخبار مذهبی , مداحی , مداحان , شاعران
اشعار مذهبی , اشعار مداحی
دانلود مداحی , مداحان اهلبیت ,مداحان قم
گلزار شهدای مجازی,وصیت نامه خاطرات شهدا کلیپ شهدا صدای شهدا
معرفی نامه و زندگی نامه مداحان و شاعران اهل بیت

اوقات شرعی

افراد آنلاین

ما 32 کاربر آنلاین داریم

آمار بازدیدکنندگان

امروز
دیروز
این هفته
این ماه
کل آمار
2437
3934
2437
113600
31151197
Your IP: 3.142.200.226

آیت الله مکارم شیرازی

این مرجع تقلید شیعیان با بیان این که کسانی که به کاروان 'سفینةالنجاة' ضریح امام حسین(ع) خرده می گیرند، اشتباه می کنند، گفت: این بوسیدن مردم به خاطر انتصاب به امام حسین (ع) است و خرافی نیست.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان و سایت مداحان قم: آیت الله مکارم شیرازی صبح 15آذرماه در آغاز درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد در بخشی از سخنان خود با تقدیر از شرکت مردم در مراسم سوگواری سالار شهیدان اباعبدالله الحسین (ع) گفت: به حمدالله مراسم عزاداری حسینی بسیار با شکوه برگزار شد و با این حرکت مردم ارادت خود را به ابا عبدالله(ع) نشان دادند و ثابت کردند که امام حسین (ع) تنها نیست و مکتب کربلا رهروان زیادی دارد.

 

پاسخ به یک شبهه

 

این مرجع تقلید همچنین با بیان این که کسانی که به کاروان "سفینةالنجاة" ضریح امام حسین(ع) خرده می گیرند، اشتباه می کنند، افزود: برخی افراد از بردن ضریح امام حسین(ع) به شهر های مختلف ایراد می گیرند و می گویند چه فرقی بین طلا و نقره های ضریح و دیگر طلاها و نقره ها وجود دارد؛ باید به آنها بگوییم این بوسیدن مردم به خاطر انتصاب به امام حسین (ع) است و خرافی نیست.

 

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: اشخاصی که این مسئله را خرافه می دانند، اشتباه می کنند؛ چرا که مسائلی در بین همه مسلمانان و عقلای جهان وجود دارد که همه پذیرفته اند، مانند بوسیدن پرچم یک کشور و یا نگهداری اشیای گذشتگان در موزه ها به خاطر انتصابشان به هویت یک ملت.

 

ایشان با بیان این که دو چیز بدون استثنا دربین همه مسلمانان مشترک است، اظهار کرد: در میان مسلمین بوسیدن قرآن و حجرالاسود بین شیعه و سنی و وهابی و غیر وهابی مشترک است.

 

پویایی و جاودانگی عشق به حسین(ع)

 

معظم له یادآور شد: در رابطه با بوسیدن حجرالاسود می پرسیم که چرا آن را می بوسید؟ می گویند سنت است، این مرجع تقلید خاطر نشان ساختند: استقبال گسترده ای مردم از ضریح سیدالشهدا نشان داد به کوری چشم دشمنان که فکر می کردند: عشق حسین(ع) از پویایی و جاودانگی برخوردار است، لذا کسانی که فکر می کنند مردم ضریح را می پرستند، حرفهای مضحکی می زنند.

 

وی افزود: دشمنان می خواهند عشق به اهل بیت(ع) را کمرنگ جلوه دهند؛ در حالی که مردم ایران اسلامی با عشق به امام حسین و اهل بیت (ع) در امر ساخت ضریح سیدالشهدا(ع) شرکت کردند.

 

آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: همان طوری که اعلام شده است ضریح هیچ گونه نیاز مالی ندارد و اگر کسانی می خواهند کمک کنند، باید به حرم سید الشهدا(ع) کمک کند.

اضافه کردن نظر


کد امنیتی
تغییر کد امنیتی

این سایت توسط گروه مهندسی نرم افزار انعکاس برتر طراحی و اجرا شده است